mandag, november 20, 2006

Avisene ser døden i øynene

Hørt om et søkeselskap som heter Yahoo? Det er nesten glemt der det ligger og bakser i kjølvannet av Googles globale tokt. Svake aviser kan bli redningsbøyen.

Søke- og portalselskapet Yahoo har nærmest stått på stedet hvil sammenlignet med Google som har utviklet en serie nye tjenester og inngått talløse allianser og oppkjøp. Forskjellen kan leses på aksjekursene. Likevel har Yahoo en utrolig sterk posisjon blant brukerne, spesielt i USA.

Ryktene går om en kraftig oppgradering hos Yahoo. Sist helt lekket et notat med tittelen Peanøttsmørmanifestet ut fra Yahoos hovedkvarter ifølge Red Herring. Peanøttsmøret henspeiler på at Yahoo har smurt innsatsen for tynt utover brødskiven.

- Slutt å spise peanøttsmør, skrev konserndirektør Brad Garlinghouse i Yahoo som skal ha sagt "Jeg hater peanøttsmør." Det blir spennende å se hva slags pålegg konsernsjef Terry Semel vil presentere for Yahoo. Blondi-smørbrød eller hamburger?

Les resten på it-bloggen.no

0 Kommentarer:

Legg inn en kommentar

Hjem

No Need to Click Here - I'm just claiming my feed at Feedster